сряда, 18 януари 2017 г.

Крем супа от карфиол











   Още сме на тема супички. До края на седмицата ще има и Френска лучена супа. Видях рецептата в прекрасният блог на Ева Тонева. Аз добавих пармезан и то много. Не мога да си представя крем супа без пармезан или пекорино. Ето какво ви трябва:


1 средна глава карфиол
1 малка глава целина
1 глава чесън
зехтин
сол
около 500 мл прясно мляко
30-40 г пармезан или пекорино или на вкус
1 ч.л. зеленчуков био бульон
черен пипер
пармезан за сервиране


  Започваме като почистваме карфиола и го разделяме на малки розички. Стремете се да са еднакви. Слагаме в тавичка с почистената и нарязана на дебели ленти целина и скилидките чесън с кожата. Овкусяваме със зехтин и сол и печем на 220 градуса.
  Когато зеленчуците се изпекат, пренасяме в малка тенджерка и почистваме чесъна. Заливаме ги с мляко, колкото да бъдат покрити. Добавяме сол и бульон. Когато заври, махаме от котлона и пасираме. Добавяме прясно мляко до желаната гъстота. Аз не пасирам напълно, обичам да има малки парченца. Настъргваме пармезана и разбъркваме докато се разтопи.
   Поднасяме топла, украсена с розички карфиол, ленти пармезан и прясно смлян черен пипер.







   

   Ето малко информация колко е полезен карфиолът:

"Карфиолът съдържа вещества, които активират специфични ензими в тялото, в резултат на което борбата с токсините от обмяната и околната среда става по-лека. Така той ни предпазва от злокачествени заболявания и забавя стареенето. Научни изследвания показват много позитивно влияние на карфиола за профилактика на различни видове ракови заболявания. 

Противовъзпалителните качества на карфиола се дължат на специфични фитонутриенти, които действат на генетично ниво и ни защитават от сърдечносъдови увреждания и инфаркт. Високите концентрации на витaмин К пък са основа за изграждането на костите и ни предпазват от остеопороза.
Зимата е най-доброто време да се насладите на този зеленчук, защото съдържанието на витамин С и селен спомага за укрепване на имунната система и намалява честотата на респираторните инфекции. Много подходящ е за деца, които страдат от астма.
Карфиолът е голяма находка в режим за намаляване на теглото, тъй като има задоволителен обем, високо съдържание на фибри и ниско съдържание на калории. В 250 калории карфиол се съдържат почти 15 грама фибри – половината от дневната ви дажба.
Когато купувате карфиол, нашият съвет е да избирате по-малки глави. Така може да ги огледате добре и след това да ги измиете и почистите лесно. Избирайте твърди зелчици, чиито розички са компактни и събрани, без тъмни петна и охлузвания. При почистването, премахнете външните листа, отрежете пънчето и натопете в гореща вода с малко сол за десетина минути, за да могат да опадат пръстта и други замърсявания."
източник LadyZone

Няма коментари:

Публикуване на коментар