петък, 11 ноември 2016 г.

Телешко варено














   Един готвач, с който се запознах виртуално казва така: "Телешкото варено е цяла церемония! И задължително бульонът трябва да е бистър!" Точно този път не ми се получи бистър колкото да ме удовлетвори, но ще ви споделя тайната.
   Да започнем от подбора на месо - първо да е от добра месарница, да е от месодайна порода и да е джолан. Аз взимам от младо теле, заради децата. Мен ако ме питате, аз го предпочитам с говеждо, но ако не намерите месодайно няма да ви се получи добре. Ще се свари, но някак е сухо. Моите вкъщи не обичат да дъвчат месо много дълго, казвала съм ви. На Гого избирам месо близо до кокала, за да е крехко. Ако е по-старо животното, ще трябва повече време да се вари месото, около 2-3 часа. Младото на половината време. Като видите, че се отделя от кокала, опитайте го. Ако се превари ще е сухо, ако е добре ще се топи в устата. Ето какво ви е необходимо:




1 кг и 300-500 гр джоланчета от младо теле (3-4 бр)
2 био телешки бульона
глава лук
дафинов лист
пипер на зърна
глава целина
3-4 големи моркова
3-4 големи картофа
зехтин или олио
сух розмарин
суха мащерка
сол и черен пипер
прясна мащерка




  Слагаме джоланите в голяма тенджера с вода на котлона. Обикновена, не тенджера под налягане. Започваме да варим като обираме пяната. Като извира водата, добавяме ледена вода. Аз добавям кубчета лед. Когато спре да извира добавяме кубчетата бульон, ситно нарязаният лук, дафинов лист и зърна пипер. Оставяме да се свари добре месото.
  Нарязваме зеленчуците, слагаме в тавичка застлана с хартия за печене и намазваме с мазнина, поръсваме със сол и сухите подправки. Печем да 200 градуса до готовност.
  Когато месото се свари, изваждаме внимателно, отделяме и почистваме отделни парчета. Ако е необходимо прецедете бульона. Връщаме в тенджерата и добавяме печените зеленчуци и листа прясна мащерка. Докато е още горещо подправяме със сол, ако е необходимо.


















   Добър апетит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар