четвъртък, 3 септември 2015 г.

Мързеливо кьопоолу















    Ако някой ми беше казал преди години, че ще се занимавам с буркани и зимнина, щях да му се изсмея и да му кажа, че няма начин. А си заслужава - много е приятно и много вкусно. Тази година направих доматен сос, лютеница и кьопоолу.





    Работата беше удоволствие и заради този кухненски робот на Тапъруеър - Екстрашеф.

 

    Сега съм си поръчала един съд за готвене от течен полимерен кристал Ултрапро и нямам търпение. Тъкмо ще пробвам някоя нова рецепта.
   Лютеницата ще представя в отделна публикация. За първи път правих и много добре се получи - едро смляна, с чушки и патладжани. Лошото е, че от 6 кг зеленчуци излиза 3,5 кг и свършва преди зимата :). Да минат горещините, тъкмо ще имам и Ултрапро и ще направя още. Ето и рецептата за кьопоолуто:

2 малки бели патладжана
1 син патладжан
1 скилидка чесън, смачкана
зехтин
сол
магданоз
майонеза за сервиране

Нарязаните на половинки и отцедени патладжани запичаме в тавичка обилно поляти със зехтин. Когато омекнат и леко се зачервят, отделяме вътрешността и разбиваме с робот, заедно с подправките и магданоза. На този етап можете да затворите в бурканчета и да стерилизирате.
Сервира се с препечен хляб, объркано с лека майонеза. На мен много ми върви през есента и зимата с хубаво свинско месце.

Много е хубаво как едни нови придобивки в кухнята могат да те накарат да подреждаш и да готвиш с още по-голямо желание. Честно казано аз моето го бях позагубила, но има такива моменти.

До следващата рецепта :)!


2 коментара:

  1. Идва момент, в който се сещаме, че времето, изкарано в приготвяне на нещо вкусно за семейството за зимата, не е загубено, а едно от най-приятно изкараните моменти. поздрав, Мише!

    ОтговорИзтриване