сряда, 11 юни 2014 г.

Палачинки отново













       Списъкът със здравословни рецепти си стои....Всъщност правих някои импровизации, но не съм имала време да снимам. Сутрин, през почивните дни ми се получава най-добре. Когато има такива....
       Да ви кажа Гоги - моето малко слънчице не обича палачинки. Обича разни неща, купени от магазина повече. Аз съм вдигнала ръце и съм го оставила да яде каквото иска и вече не пригласям "ама яж и зеленчуците, много са вкусни....". Никакви напътствия, никакви молби....нищо. Налита на месо, картофи с лютеница и хляб....и за десерт сладолед - убийствена комбинация за всички сектанти :)!
       Все пак аз правя палачинки всяка събота или неделя. Тези са изключително вкусни....!




  • 2 ч.ч. пресято брашно
  • 1/4 ч.ч. захар
  • 4 ч.л. бакпулвер
  • 1/2 ч.л. сол
  • 2 големи яйца, леко разбити
  • 1 и 1/2 ч.ч. прясно мляко 2%
  • 250 г заквасена сметана
  • 1/3 ч.ч. разтопено масло
  • сладко от боровинки или други плодове



      Сметаната, яйцата и млякото трябва да бъдат на стайна температура.
      В голяма купа смесете брашното, захарта, бакпулвера и солта.
      В отделна купа сложете яйцата, млякото, сметаната и маслото. Разбъркайте внимателно.
      Направете кладенче в купата със сухата смес и изсипете вътре млечната. С вилица, внимателно започнете да разбърквате течната смес като обирате по малко от брашното.  
      Бъркайте по този начин докато получите гъсто, хомогенно тесто.
      Печете на нагорещен тиган без мазнина като количеството е 1/2 или 1/3 черпак. Както ви харесва. Когато на повърхността се появят малки балончета можете да обърнете палачинката и да допечете за кратко.
      Сервирайте топли със сладко от боровинки. Най-добрата комбинация.
      Оригиналната рецепта!





2 коментара:

  1. Прекрасни са, Мише!
    Обожавам палачинки и това е едно от няколкото ми любими от детството още ястия. :) Някога за палачинки бях готова на всичко и все ми бяха малко, а днес съобразявайки се постоянно какво и по колко хапвам, палачинките са сведени до една две на пържене. Така че, остави Гоги да се наслаждава на любимите си вкусове, че те оставят сладък спомен за цял живот. Е, майките са за това да насочват вкусовете и интересите на рожбите си, пък те за какво ще се закачат никой не може да предвиди ;)
    Поздрави и прегръдки за теб и малкият мъж!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, слънчева! Хубав да ти е денят!

      Изтриване