сряда, 11 декември 2013 г.

Пиле с бира и подправки




   Встрани от празничните рецепти и в духа на непостенето, ви предлагам една страшно любима рецепта у дома. Не съм ви я показвала досега, защото това се изяжда малко след като излезе от фурната...Ако тръгна да снимам, ще ме изядат жива. Днес уцелих момента, но не и фокуса. Ще ми простите любителските снимки. Все пак се разбира, че е пиле.

   За две порции:

  2 пилешки бутчета
  3 големи картофа
  3-4 с.л. зехтин
  1 ч.л. червен пипер
  1 ч.л. чубрица
  сол и черен пипер на вкус
  100 г бира /тъмна най-добре/
  3 скилидки чесън


  1. Измийте и подсушете бутчетата. Сложете ги в тава, посолете добре, добавете малко водичка, колкото да не загаря тавата и добавяйте, ако е необходимо. Печете на 200 градуса. Когато започне да прави лека коричка поръсете щедро с червен пипер. Така кожата ще стане хрупкава и вкусна.
  2. В купа сипете зехтина и подправките. Трябва да се получи гъста смес.
  3. Обелените и нарязани на тънки и широки ивици картофи слагаме в купата с мазнина и объркваме добре. Пъхваме ги да се пекат при пилето. Внимавайте как ще ги разположите, защото като омекнат малко, се чупят лесно при разбъркване. След като леко омекнат добавяме скилидките чесън без да ги белим напълно.
  Ако печете цяло пиле, месото ще стане по-крехко, но ще му трябва малко повече време. В такъв случай не бързайте да слагате картофките, иначе ще станат на пюре до края.
  4. 5-10 мин. преди да го извадите полейте месото с бира и върнете тавата обратно.
  5. Оставете 5 мин. да почине преди да сервирате. Склидките чесън се стисват върху картофките.

  Приятен апетит!


5 коментара:

  1. Много е апетитно, Мише!
    Трудно може да остане за снимка:)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Любимо ястие за малки и големи;) Поздрави, Михаела!

    ОтговорИзтриване
  3. О, напълно те разбирам, Мише - и у нас се сервира от фурната, директно на масата и никакви снимки в този случай. :)
    Много вкусно ястие! А макар рецептата ми да е по-различна от твоята, крайният резултат изглежда еднакъв - аз пека всичко заедно и картофките ми остават цели - може би зависи от начина нарязване и дебелината им.
    Поздрави и хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване