вторник, 19 ноември 2013 г.

Печени кореноплодни по британски






   Рецептата е на Магдалина Генова, която е гостувала с още интересни рецепти на сп. Меню през ноември 2012. Задължително посетете кулинарния й блог! Аз лично много я харесвам и като Гладната акула и като Нервната акула :)!
  Зеленчуците са подходящи като гарнитура на всеки вид месо и риба. Виното е задължително!

1 голям сладък картоф
1 голяма глава цвекло
6 моркова
4 пащърнака
50 г масло
2 с.л. зехтин
1 с.л. тъмно кафява захар /аз използвах меласа/
4 клонки розмарин
1 ч.л. сух джинджифил
сол и черен пипер

за соса:

200 г кисело мляко
2 с.л. заквасена сметана
2 с.л. див лук, нарязан на ситно
1 ч.л. пресен джинджифил
2 ск. чесън, накълцани
1/2 ч.л. къри
сол, черен пипер, млян кимион на вкус

4 порции, 50 мин.


  1. Смесват се маслото, зехтинът, захарта и подправките без розмарина. Затоплям сместа на тих огън, докато маслото се разтопи.
  2. Зеленчуците се нарязват на пръчици. Намазват се със сместа и заедно с клонките розмарин се слагат в тавичка, застлана с хартия за печене. Пекат се около 30 мин. на 220 градуса.
  3. За соса всички продукти се разбъркват добре заедно.


   Това е една от любимите ми рецепти и въпреки любовта ми към месото, с удоволствие преяждам само с тези прекрасни зеленчуци!!!

   Да ви е сладко!


 

 




4 коментара:

  1. Поздравления, Мише, изглежда много апетитно! Полезно и вкусно блюдо, и диетично най-вече!
    Ох, но аз тук се сещам и за едно фондю... :))) но соса е виновен, подведе ме!
    Хубав вторник ти желая!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, Ирма! Хубава и успешна седмица! Пожелай ми хубава сряда....!

    ОтговорИзтриване
  3. Много ги обичам и често ги приготвям. Е, не съвсем по тази рецепта, но другия път ще опитам. Поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче, ще се радвам да споделиш после! А съм харесала една супа от кореноплодни и скоро ще я представя тук. И аз много обичам кореноплодните!

      Изтриване