четвъртък, 8 август 2013 г.

Леща и нахут с бекон




    Откакто отрих нахута, той се превърна в една от любимите ми храни. Най-много ми харесва на хумус и фалафел.
    Лещата не ми е най-любима, но с хумус и печен бекон става неустоима. Нямаше как да пропусна месото....:)!


1 каф. чаша леща
половин глава чесън
1 средно голям моpков
3 с.л. зехтин
1 био бульон по избор
1 пасиран домат или 125 г доматено пюре
щипка захар
1 консерва готов био нахут - 240 г
сол, черен пипер, чубрица
9-10 слайса бекон

   Почистваме и измиваме лещата, слагаме в тенджерка с вода да заври. Аз лично сменям водата два пъти. Като заври трети път добавяме 2 с.л. зехтин, ситно нарязания морков, скилидките чесън /почистени и нарязани на половинки/ и бульона. Варим докато лещата и морковът омекнат и добавяме доматеното пюре с щипка захар. Подправяме със сол, черен пипер и чубрица.
  Когато лещата е готова добавяме нахута и изпечения бекон. Аз го пържа за кратко на керамичен тиган със съвсем малко мазнина.


  Да ви е сладко!

2 коментара:

  1. Аз пък тъкмо си мислех, че би било чудесно ястие за дните, когато леко захладнее.
    Приветствам за есента и зимата.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това ми е вкусно по всяко време :)))!
      Хубава вечер и на теб!

      Изтриване