четвъртък, 30 май 2013 г.

Супа топчета



   Това се готви задължително всяка седмица у дома. Рецептата е от блога на Ева Тонева и много я обичаме! Малко съм я променила, но не е нещо съществено. Всичко на Ева, което съм правила ми допада много! Тя едва ли ще прочете, но с нейните рецепти съм се понаучила на доста неща и съм благодарна!
   И така, ако искате децата ви да заобичат супа:


300 г кайма смес
1 белтък
галета
кимион
чубрица
оцет или пресен лимонов сок
1 малка глава лук
2 средни моркова
3 дебели ивици целина
2 био бульона
2 картофа
1 домат

За застройката:

200 г пълномаслено кисело мляко
1-2 жълтъка


  Извадете каймата от хладилника и оставете 15 мин на стайна температура. Овкусете с кимион и чубрица, добавете белтъка и галета и омесете. Добавяйте галета докато каймата стане готова за оформяне. Оставете на страна.
  В тенджера запържете или задушете ситно нарязаните лук, морков и целина. Като поомекнат добавете 1 л и 200 мл вода и двата бульона. Оставете да се варят зеленчуците на затворен капак и през това време оформете каймата на малки топчета.
  В чашка сипете оцет или пресен лимонов сок и потапяйте топчетата едно по едно. Аз ги нареждам в голяма чиния и когато са готови всички ги пускам във врящата супа внимателно със супена лъжица.
  Когато топчетата се посварят, добавете ситно нарязаните картофи.
  Обелете домата и го пасирайте до гладък сок. Когато картофите са почти сварени можете да го добавите и да подправите със сол и чубрица. Варете още 10 мин, изключете и оставете тенджерата на котлона.
  В отделен съд затоплете киселото мляко и жълтъка като следите да не завира. Изсипете 2-3 черпака бульон в застройката и после я върнете в топлата супа като бъркате непрекъснато.

 Да ви е сладко!

2 коментара:

  1. Много е апетитна,Мише!И аз съм й фен на тази супа,както и на рецептите на Ева!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много е вкусно при нея...оригинално и красиво!

      Изтриване