сряда, 29 май 2013 г.

Талиателе със специален доматен сос и риган





    Това е една от импровизираните рецепти. До последния момент не знаех какво точно ще правя за вечеря. Ще ви кажа продуктите с относителна точност, без много обяснения и саркастични закачки.

За 4 порции:

250 г талиателе /Тук съм използвала едни домашни гръцки, чудни!/
половин глава лук
2-3 скилидки чесън
400 г доматено пюре
2 средни домата
1 среден морков
целина - малко по-малко от моркова
сух риган
пресен риган
щипка кафява захар
10 зелени маслини, мариновани с билки, ситно нарязани
150-200 г настърган кашкавал
пармиджано реджано


  В тиган запържваме или задушаваме лука и много ситно нарязания чесън. Добавяме доматеното пюре. Намаляваме котлона и затваряме с капак. През това време пасираме обелените пресни домати, целината и моркова на пюре и изсипваме веднага при другото. Посоляваме и слагаме щипка захар. Оставяме да къкри около 15 мин. Последните 5 мин добавяме сух риган.
  Сваряваме пастата в подсолена вода за указаното на опаковката време.
  Отваряме капака на соса и бъркаме 5-10 мин, за да се изпари излишната вода. Прехвърляме го в малка кръгла тавичка /22-24 см/ или квадратна. Отцеждаме сварената паста и добавяме към соса. Разбъркваме леко. Най-отгоре подреждаме нарязаните маслини, накъсваме листенца пресен риган и покриваме плътно с настърган кашкавал. Запичаме леко в предварително загрята на 180 градуса фурна. Колкото да се разтопи кашкавала.
   Сервираме с настърган пармезан.


   Непременно да ми пишете ако ви е харесала пастата!
   Бон апети!
 


8 коментара:

  1. При тази интересна импровизация при всички случаи се е получило вкусно ястие!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ина,благодаря ти! Поздрави и много слънце!

      Изтриване
  2. О, пиша без да съм я опитала, защото знам, че страшно ще ми хареса!
    Мише, първо си помислих, че си объркала името на рецептата - много ми наподобява порцията на лазаня, а после и рецептата ти е почти като моята за любимата ни такава (с целина) :) И ми улучи тук на два пъти вкуса за паста - талятеле и зеленчуков микс с целина. Върхът е просто! Браво! Малчуганът хапна ли доволно, че нашите се мръщят на половината зеленчуци?
    Поздрави сърдечни и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, аз обчам да я запека в тавичка и после при рязане и сервиране наистина прилича на лазаня :). Така пастата поема много хубаво соса. Гоги хапна и вчера и днес, освен менюто си за деня. Той сега има изключително силно собственическо чувство към много неща и си мисли, че като сготвя нещо е само за него. Като видя баща си да вечеря, се присламчи и помрънкваше възмутено, че това били неговите макаронки... :))).

      Изтриване
  3. Охо, колко вкусно! Обичам такива запечени неща с паста, ще пробвам и твоя вариант, само да взема зелени маслинки :) Аз си правя пастата сама и мисля, че ще стане страхотно!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария, благодаря! Аз съм много амбицирана да правя домашна паста и сега съм харесала една рецепта за ньоки. Ще надникна при теб също :)!
      Поздрави!

      Изтриване
  4. Оставих коментар, но де се дяна....
    Мище, талятеле ми е любимата паста, а точно с такъв микс зеленчуци си правя любимата ни лазаня (само дето има и телешка кайма в нея) В интерес на истината почти бях убедена, че си снимала лазаня ;)
    Прекрасно и много вкусно ястие ще да се е получило! Поздравления за сполучливата импровизация! Малчуганът похапна ли си достойно от него, че нашите мъници се мръщят на повечето зеленчуци - обичат само червени :)))
    Лека нощ, мила и усмихнато утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, извинявай, че си чакала толкова време, но през деня не включвам компютъра, защото Гоги се сеща за разни филмчета. Чак сега пуснах коментарите.
      Хубава вечер, мила!

      Изтриване