вторник, 28 май 2013 г.

Постни лозови сармички



   Обичам да ги правя, обичам да ги хапвам! С много кисело мляко с една супена лъжица заквасена сметана вътре. Трябва да ви кажа, че са много успешни с ориз и гъби, но аз все още не давам гъби на сина ми. Попринцип се предлагат след 3 годинки и никога с месо, колкото и да е вкусно! Дори и за възрастни не е добре. Може рядко и не вечер, защото това е най-трудно смилаемата комбинация изобщо. Но да оставим гъбите на страна. Правила съм ги с леща, морков и червена чушка. Чудесно предястие или лека вечеря. Не съм абсолютен привърженик на здравословното хранене, стремя се да прилагам някои правила. Разделно не мога да се храня, защото това означава да се откажа от цяла тетрадка с рецепти - мусака, телешко варено, пълнени чушки и т.н. Заинтересована съм от някои вегетариански и вегански рецепти /с модерното им звучене и екзотични продукти/, но някои привърженици така са ме издразнили със сектантските си убеждения, че все още поглеждам само с едно око. И като говорим за това се сещам, че оризът може да се замени успешно с киноа или амарант /киноата ми е по-вкусна/ и най-различни зеленчуци. Ако сте суровоядци можете да си сложите каквото искате в суровите листа, само не забравяйте, че суровите плодове и зеленчуци се консумират веднага, защото нарязани или пасирани витамините им се изпаряват относително бързичко!


32 лозови листа
2 к.ч. ориз
2 средни моркова
1 връзка пресен лук
4-5 скилидки пресен чесън
1 био пилешки бульон
1 малка връзка копър
сол на вкус


  Задушете или запържете пресния лук, добавете ситно нарязаните чесън и морков. Добавете ориза, запържете за кратко и сипете една каф. чаша вода с разтворения в нея бульон. Посолете и оставете оризът да поеме водата. Махнете от котлона и добавете половината връзка копър, ситно нарязан.
  В тендежрка кипнете вода и намалете. Слагайте за кратко измитите листа едно по едно за няколко секунди. Когато листото си промени цвета е готово. Сложете една супена лъжица от плънката /или по-малко, в зависимост от листото/ и завийте. Подредете сармичките плътно една до друга в правоъгълна тавичка. След като наредите всичките, сипете в тавата вода, колкото почти да се покрият и полейте със струйка зехтин или олио.
  Печете на 180 градуса за около 40-50 минути покрити с фолио или капак. Аз пека в йена, защото си има хубав капак.
  Поднесете изстинали с кисело мляко с копър и чесън.


  Да ви е сладко! На мен ми беше изключително!





1 коментар:

  1. Чудесни са тези постни сармички! Понякога прибавям стафиди и орехови ядки. Много са вкусни и с листа от липа или лобода.

    ОтговорИзтриване