четвъртък, 18 април 2013 г.

Баница с печени кори




   Една от любимите ми закуски е баница. Обичам я с кисело мляко и някакво сладко, по възможност горски плодове. Да не говорим, че няма по-лесна рецепта и винаги се получава. Въпреки че е студено, много добре си закусвах в градината и си мислех, че е време и аз да посадя нещо...Може пък да оцелее. Защото босилека в кухнята дълго се бори за живота си, но аз забелязах твърде късно....

   За баницата...Аз съм я правила с препечени кори на сач. По-дебели и твърди са, но и с фини да я направите все ще е добре! Преди много години моята приятелка Нора ми показа тази рецепта, а аз сега я разнообразих като залях баницата с прясно мляко. Ето продуктите:

200 пълномаслено кисело мляко
1 равна ч.л. сода
300 г натрошено сирене
4 големи яйца
1 пакет кори за баница
80 г разтопено масло
80 г олио
200 мл прясно мляко

   Загрейте на котлона оиото с маслото. В купа сложете киселото мляко и содата. Като шупне, добавете яйцата /леко разбити/ и сиренето. Намажете с мазнина правоъгълна тавичка. Моята е 26 см на 20 см. Сложете първата кора, надиплете хубаво и наръсете мазнина с помощта на супена лъжица. Отгоре сложете втора кора, повторете както при предишната и разпределете плънка около 4-5 с.л. Продължете така докато ви свършат корите. Нарежете баницата на квадрати и полейте с останалата мазнина и прясното мляко. Печете в предварително загрята на 200 градуса фурна на най-долното ниво. Проверявайте и ако отгоре започне да се зачервява прекалено бързо, я покрийте с фолио. След 30-40 мин извадете от фурната, напръскайте с вода и задушете с кърпа. След като изстине аз я нарязвам на парчета и изваждам от тавата.

   Да ви е сладко!



7 коментара:

  1. Как провокираш само да отърча до магазина... :))) Чудна баничка, Миши! Много обичам и със сиренце ми е най-любима. А както вече ти писах другаде, ако ми я поднесеш на това пънче, идвам веднага! За отплата ще ти помогна за градината! :)
    Все хубави думи чувам за тези кори, а аз два пъти взимам и все на прекалено твърди попадам - явно все стари. Бих им дала шанс още веднъж и дано пак не се разочаровам!
    Хубава вечер и зареждащ уикенд ти желая! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Ирма, очаквай в най-скоро време официална покана! Няма да ми помагаш за градината, ще си похапнем и поговорим едно хубаво! Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лелеее, тръпна в очакване, Миши! Обожавам да седя на двора, да си бъбря сладко в приятна компания, а пънчетата са ми слабост, да знаеш! :)

      Изтриване
  3. Мишел, апетитна баничка си направила!
    Зюмбюлите, които надникват зад пънчето, и игликите са прекрасни!
    Приятна петъчна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ина, благодаря ти сърдечно! Хубава и спокойна вечер!

      Изтриване
  4. Мише, толкова е апетитна!
    И аз си мисля за това пънче като Ирма!
    Освен да се съберем компания!
    И на мен ми харесва полята с прясно мляко!
    Прегръдка и усмихнато, пролетно настроение!

    ОтговорИзтриване
  5. Ще бъдем една чудесна, дамска компания! Започвам да мисля за едно пролетно парти!
    Благодаря ти, скъпа Дани!

    ОтговорИзтриване