сряда, 13 февруари 2013 г.

Ньоки с тиквички и сос от пресни домати



Обичам да приготвям паста във всички варианти, но с пресни домати ми допада най-много. Ако трябва да има месо, предпочитам лазаня. А най-много предпочитам да съм в Италия.





За 2 порции са ви необходими:

250 г ньоки или пенне ригатте
2 големи домата
2 малки тиквички
скилидка чесън
пресен босилек
зехтин
сол
пармезан

1. Започваме като приготвяме домати конкасе. В тенджера с кипяща вода потапяме доматите за 15-20 секунди, след което веднага ги потапяме в купа със студена вода. В същата тенджера ще сварим пастата за указаното време.
2. Обелваме доматите, махаме сърцевините и нарязваме на дребно. Докато правите това запържете леко тиквичките. Когато са готови ги прехвърлете в тавичка постлана с кухненска хартия.
3. Слагаме пастата да се вари в подсолена вода. В същия тиган, в който приготвихме доматите в малко мазнина запържваме ситно нарязания чесън /без кълна/. Добавяме доматите и увеличаваме температурата. Подправяме със сол. Бъркаме с дървена лъжица като леко притискаме от време на време. Целта е да се получи пюре. За това време ще се е сварила и пастата. Отцеждаме я и прехвърляме в купа. Аз не знам дали е правилно, но добавям малка бучка масло и разбърквам.
4. Изсипваме соса върху пастата, подреждаме кръгчета тиквчики и накъсваме листа босилек.
5. Сервираме с настърган пармезан и ядем веднага.

Рецептата е адаптирана. Източник - GoodFood.

2 коментара:

  1. Допада ми рецептата! Търся такива вегетариански пасти!
    А и изглежда много апетитно!
    Хубави празници!

    ОтговорИзтриване
  2. Тилия, благодаря! Аз съм харесала много една рецепта да пресни ньоки, правят се от картофи, може и спанак. Ще я направя скоро и ще покажа снимки.
    Хубав и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване