четвъртък, 31 януари 2013 г.

Костур с печени зеленчуци и мащерка





Днес разглеждах снимки от лятото и рещих да споделя тази с вас.
След Коледа и цялата еуфория, зимата повече не ми е интересна. Лятото ми се струва ужасно далечно и се настройвам да чакам пролетта. Тогава много повече време прекарвам навън, по-работоспособна съм, изобщо по-жизнена. От пролетта започвам да пия сутрешното си кафе в градината, там прекарваме обедите и вечерите, често каним приятели, събираме деца....И като знам какво ме чака, тази зима ми се струва още по-дълга. Тези снимки и този тип рецепти напомнят на тези моменти.


2 филета костур
3 големи картофа
4-5 големи моркова
лимон
мащерка
зехтин
сол

Нарязваме зеленчуците на дълги ивици, посоляваме, поръсваме със зехтин и листа мащерка и печем на 190 градуса на най-горното равнище във фурната. Преценете дали за вашата фурна това е силно или слабо, при мен така е добре, но накрая увеличавам на 200 за да им поизгорят краищата.
Рибата приготвям отделно. По същият начин както зеленчуците. Пека в предварително загрята на 200 градуса фурна около 15-20 мин. Рибата се изважда от хладилника непосредствено преди да се сложи в загрятата фурна! Важен съвет!
Поднасям с резени лимон и пюре от броколи, сметана и настъргана кора от лимон.
Рецептата е адаптирана от GoodFood.





Бон апети!

4 коментара:

  1. Много харесах рибката, но няколко пъти се връщах заради малкото човече.
    Хубава празнична вечер и весел уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, много ти благодаря! И добре дошла! Хубав уикенд и на теб!

      Изтриване
  2. Чудна рибка, Мише! С мащерка и лимон става уникална, да! Съблазняваш ме, ей! ;) Колкото до другото, и аз така като тебе си чакам слънцето, топлото време и цветята Мише! Много обичам българските празници и колкото и още да се нижат, наистина сякаш след Коледа и НГ, замираме. Няма я еуфорията! Затова и аз се бях отнесла миналата седмица по летни фотоси, та чак и лятно меню си спретнах. :)
    Прегръдки и много усмивки от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Ирма, благодаря ти, мила! Така или иначе много бързо ми минава времето покрай малкия човек....Ще дойде пролетта без да усетя сигурно...! Поздрави и прегръдки и от мен !

    ОтговорИзтриване