четвъртък, 31 януари 2013 г.

Пилешка супа с животни



Обещала съм да публикувам малко повече детски рецепти. Приятелите, с които общуваме във Фейсбук често ме питат - "Гоги, наистина ли яде рукола и айсберг?", Наистина ли яде сарми с кисело зеле?", "А свински пържоли?". Да, наистина! И не само, че яде, но винаги участва в приготвянето - по един или друг начин. Тавите ми и формите за кекс често пребивават в импровизираната му фурна - под масичката в хола. Не знам дали заради мен и голямата ми любов към храната и кулинарията или просто има добър апетит, но ....да, харесва всичко, което приготвям /без тиква - категорично/.





Продукти:

1 пилешко бутче с част от гърба
1 био бульон от зеленчуци
1/2 био бульон от пиле
3 малки картофа
1/2 глава лук
1 голям морков
1 малка тиквичка
1 малка зелена чушка
100-150 г дребна паста в забавни формички
малка бучка масло
100 мл пълномаслено прясно мляко
сол
магданоз
лимон

Сваряваме бутчето като отстраняваме пяната. Всички, които съм пробвала, без френската порода или био, образуват страшно много пяна. Това значи, че в пилето има много неща - консерванти, антибиотици, хормони....Така казва майка ми. А и бульонът не става така вкусен и маслен, което също е важно.
След като отстраните пяната, добавете кубчетата бульони и ситно нарязаните лук, морков и картоф. Посоляваме на вкус. Ако сметнете, че бутчето се е сварило докато сте отнемали пяната от бульона, можете по всяко време да го извадите и да го обработите. На тези зеленчуци им трябват около 15 минути. Заедно с пастата добавяме ситно нарязаната тиквичка и чушка. Обикновено на опаковката пише 9-10 мин, но имайте предвид, че формичките ще останат в топлата супа и може да се разварят. Така че аз ги държа за по-малко време. След отстраняването от котлона добавяме маслото и ситно нарязаното месо. След това идва и ред на млякото, което първо се темперира.
Поднасяме с магданоз и няколко капки лимон. По желание може и с малко заквасена сметана. Става вълшебна супа!

2 коментара:

  1. Да, вълшебна супа от вълшебните ръце на мама! Гоги ще ти занесе следващият път и тенджерата под масата, та иди я дири тогава! :)) "Абе, я да видя какви животни е турила Мише в супата!"- си казвам, а то какви били?! Ох, забравила съм аз че бях някога под същата пара, но тогава нямаше животни - ние учихме буквичките със супата. :) Страхотна, цветна и много апетитна супа си сготвила, мила! Прияде ми се даже!
    Поздрави и приятна, съботна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Ирма, поне вече знам къде да си търся нещата. Под масата или зад дивана в хола. Животните са много забавни и добре направени, като се сварят детето може да ги разпознае. Има буквички също и колички. Благодаря, радвам се, че ти е харесала! Хубава вечер, мила!

    ОтговорИзтриване