събота, 19 януари 2013 г.

Царски сарми






 Рецептата е от списание Меню и ме грабна веднага щом я видях. Много пъти казвам, че обичам и да приготвям и да консумирам месо. За това споделям с вас това чудно вкусно ястие. Приготвих го на слаб огън за 3 часа, защото зелето така става по-хубаво по моя вкус. Остава кисело, а сушените чушки, сушените домати и празът придават сладък вкус и тази комбинация е много моя! Изяжда много хляб или топла питка и задължително в компания на хубаво червено вино. Изненадващо за мен, синът ми, който е на 2 г. много ги хареса. Заповядайте рецептата:

Необходими продукти:

800 г свински врат без кост
1,2 кг кисело зеле
60 г сухи чушки
10-15 сушени домата
280 г праз лук
олио или зехтин
подправка за свинско месо
червен пипер
сол
черен пипер

Начин на приготвяне: 

1. Месото, сухите чушки и празът се нарязват на едро и се смесват. Добавят се олиото и подправките като всичко се омесва добре. Аз оставих така месото около 40 минути на стайна температура.
2. Сместа се завива на 10-12 сарми в листа от кисело зеле. Останалото зеле се нарязва.
3. В глинен гювеч на дъното се подрежда нарязаното зеле и сушените домати. Поръсват се щедро със червен пипер. Отгоре подреждаме сармите, поръсваме ги също с червен пипер и поливаме с олио или зехтин. Заливаме със зелев сок и печем на 160 градуса 2,5 - 3 часа. Като последния 1 час махнах капака на гювеча.
В оригиналната рецепта посочват 1 час на средно загрята фурна.

Да ви е сладко!






4 коментара:

  1. Чудесни и ароматни са, Мише!
    Хубава неделя от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Хубава неделя, Дани! Мерси и целувки!

    ОтговорИзтриване
  3. Отговори
    1. Благодаря! Това само може да ме радва!

      Изтриване