понеделник, 14 януари 2013 г.

Медено-лимонови пилешки бонфиленца с печени кореноплодни




Много вкусно ястие, ако обичате да ви е леко сладко месото. Аз обичам и го приготвям за мен и сина ми когато обядваме сами. Не съм разбирач и може да не ви посъветвам правилно, но със студен Совиньон Блан на мен ми харесва тази рецепта.

Необходими продукти:

500-600 г пилешки бонфилета
1 голям сладък картоф
5-6 малки или средни пащърнака
5-6 малки или средни моркова
мед и лимон
мащерка
зехтин
сол

Начин на приготвяне:

Измиваме бонфиленцата, посоляваме и поръсваме със зехтин. Оставяме ги на стайна температура. 
През това време ще приготвим зеленчуците. Нарязваме ги на дълги ивици, посоляваме, поръсваме със зехтин и листа мащерка и изпичаме до готовност в предварително загрята на 200 градуса фурна. Аз ги пека почти на най-горното ниво, зависи от тавата. Задължително върху хартия за печене.
Когато ги извадим от фурната ги поливаме със сос от мед и лимон, който сме приготвили предварително. Мярката е - на 2 с.л. мед, 1 с.л. пресен лимонов сок. Направете колкото желаете. Аз поръсвам съвсем леко.
Изпичаме на керамична плоча или грилован тиган бонфилетата за няколко минути от всяка страна. Поръсваме с медено-лимоновия сос.
Моето дете изяжда доста от зеленчуците, приготвени по този начин. Не случайно в песничката се пее - "Зеленчуци, който не яде.....".....
Да ви е сладко!




4 коментара:

  1. Често ги приготвям с такава марината. Много са сполучливи. Хареса ми и гарнитурата. Целувки

    ОтговорИзтриване
  2. Обичам сладки зеленчуци и скоро правих
    гратен от пащърнак и целина с няколко
    сушени сини сливи и синьо сиренце!
    И твоето предложение е чудесно!

    ОтговорИзтриване
  3. Дани, а твоето е прекрасно! За съжаление в къщи никой не харесва подобни рецепти. Благодаря ти, мила!

    ОтговорИзтриване